Adjátok meg ami a császáré, a császárnak és ami Istené - Istennek.
Márk 12,17

Továbbtanulási beszámoló: Parczen Orsolya

Szeptember óta a Szegedi Tudományegyetem Fogorvostudományi karán tanulok. Mivel egész pici kar vagyunk, és az évfolyamban sem vagyunk olyan sokan mint más karokon, ezért hamar megismertük egymást és nagyon összetartóak vagyunk. Három csoportra vagyunk felosztva, a gyakorlatokat így végezzük, az előadásokat és a beszélgetősebb szemináriumok egy részét  már az egész évfolyam együtt hallgatja. Elég sokat kell tanulni, nem csak a vizsgaidőszakban de a szemeszter ideje alatt is, de szerencsére kémiából és bioszból nem kellett az első félévben annyira törnöm magam a jó Vajdás alapok miatt. Emellett van még anatómia, fizika, eszköztan, kommunikáció, és még megannyi kötelezően illetve szabadon választható tárgyunk. 7 tárgyból kellett vizsgáznom, ezek közül kettőt még vizsgaidőszak előtt megírtunk, fizikából pedig megajánlottat kaptam, így igazából vizsgaidőszakra csak négy maradt.

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Károly Bettina

Az én életem a gimi után Békéscsabán a Jókai Színházban folytatódott. Sajnos nem azon a szakon, amelyiken szerettem volna, de úgy voltam vele, ha a lehetőség meg van, hogy ott tanuljak, nem halaszthatom el. Így most színházi táncos szakon vagyok. Az elején nagyon nehezen éltem meg a kudarcot, hogy nem sikerült a színész szakra bejutnom. De eltelt az első félév, túl vagyunk a vizsgákon, bátran jelentem ki, hogy egyáltalán nem bánom azt, hogy így alakult. Remek osztályom van, szintén rendkívüli tanárokkal. De ennek ellenére nagyon sokat gondolok vissza a gimis évekre! Bárki bármit mond, ezeket az éveket mindig kicsit vissza fogjuk sírni.

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Hajas Fruzsina

Kisgyermek- és csecsemő ápoló leszek. Az iskolám neve META- Don Bosco, ahol Budapesten tanulok, felsőoktatási szakképzésben. Igaz, az eredeti tervem nem ez volt, mégsem bánom, hogy itt kötöttem ki. A várost hamar sikerült megszoknom; fél év alatt csak egyszer tévedtem el, de akkor nagyon. Rengeteg egészségügyi-, illetve egészségfejlesztő szak közül választhattam (mentőápoló, fogászati asszisztens, sportedző).

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Bagi Ivett

Tavaly ilyenkor hatalmas célom és egyben álmom volt, hogy felvételt nyerjek pszichológia szakra. Sajnos az előző, eredményekben kevésbé gazdag évem után nem csodálom, hogy ez nem sikerült, viszont nyugodtan kijelenthetem, hogy ezt már cseppet sem bánom. Persze erről az álomról nem mondtam le, egy nap még szeretnék pszichológusként praktizálni. 

Így aztán maradt az anglisztika, a napfény városában, Szegeden, Bölcsészettudományi Karon.

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Bódis Bendegúz

Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar

Egy pár hónappal ezelőtt még mit sem sejtve arról, hogy mi vár majd rám a hat év alatt az egyetemen, érkeztem meg a Déli pályaudvarra Budapesten. Innen indultunk tovább Tatára, ahol az ország legnagyobb gólyatáborában majdnem ezren töltöttünk el 6 varázslatos napot. Hamar megismertem a csoporttársaimat, nagyon sok évfolyamtársamat is, és még azóta is tartó barátságokat kötöttünk. Emellett végig fantasztikus programokkal szórakoztattak minket instruktoraink, hogy még jobban összekovácsolódjunk.

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Boldizsár Nóra

Szeptember óta a BME-ÉMK építőmérnöki szakon tanulok. Ezen a karon rengeteg a szakosodási lehetőség, amit majd csak a harmadik félév után kell megkezdeni, és az első  három félévben csak alapozó tárgyak vannak. Az első félévben is sokféle tantárgyaink voltak. A száraz statika és dinamika alapjai, matematika, fizika, kémia mellett volt geodézia, ahol a teodolit használatát tanultuk, ábrázolás, amiből volt egy pár beadandó, geológia, ahol kőzetekkel ismerkedtünk és CAD, amivel 3D-ben rajzoltunk.

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Kovács Anikó

A Szegedi Egyetem történelem-etika szakán vagyok elsőéves hallgató. Nagyon elégedett vagyok az általam választott egyetemmel illetve a szakommal is. A tanári szak számomra nagyon érdekes, a pedagógiai témájú kurzusok a gyerekek lelki világától az egyes pedagógiai szakmódszerekig mindenbe betekintést engednek. Az etikai előadások inkább filozófiai témájúak, de azok is élvezhetőek

Az egyetem színvonala kiváló, és az oktatók is rendkívül nagy tudással rendelkeznek, ami csak motivál engem, hogy én is hasonló tudást szerezzek meg. Az első vizsgaidőszakot sikeresen teljesítettem, így koncentrálhatok a második szemeszterre.

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Balázs Gergő

A Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karának első éves hallgatója vagyok.  Gimnáziumi tanáraim felkészítő munkájának jóvoltából sikerült jóval a ponthatár felett bejutnom. További kritérium volt még a sikeres rajz alkalmassági, ami  Szuhaj György tanár úr lelkes közreműködésének is köszönhető. Talán ezért is sikerült első félév végére bejutnom 250 hallgató közül a legjobb 15 rajzos közé. Ez sokkal több plusz feladattal jár, de büszke vagyok az eredményemre.

Az első héttől kezdve rengeteg feladatot kapunk, így nemcsak tanulnunk kell hétről hétre a zárthelyi dolgozatokra, de a makettezésre, rajzolásra, tervezésre is időt kell szakítani. Ha jól beosztja az ember a napját, a hetét, jut idő pihenésre, barátokra, hobbira is.

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Krajcsovics Zsuzsanna

 A Kaposvári Egyetemen tanulok, lótenyésztő és lovassportszervező agrármérnök szakon. Azért is mentem ennyire messze, mert csak itt van ilyen képzés, és tudtam, hogy lovakkal akarok foglalkozni. De egy biztos: jó döntés volt. 
Kollégista vagyok, úgyhogy unatkozni sosem szoktam, és már ezalatt az egy félév alatt rengeteg barátot szereztem, a lovas csapatunk pedig nagyon összetartó társaság. Hála istennek sikeresen teljesítettem a félévet, a vizsgaidőszakot is túléltem, minden vizsgám sikerült, bár itt már nem csak a 4-es, 5-ös jegyeknek örül az ember…

Bővebben...

Továbbtanulási beszámoló: Megyeri Mária

A BME-GPK ipari termék- és formatervező szakon tanulok szeptember óta. Rengeteget kell tanulni a gépész karon, de megéri, mert nagyon érdekes dolgokkal ismerkedhetünk meg: a programozástól kezdve, a termék tervezés lépésein keresztül, a hegesztésig. A sok elméleti előadás mellett (amik nem mindig olyan élvezhetőek) sok gyakorlati feladatunk is van, amelyek szerethetőbbé teszik a tanulást és segítenek megérteni a lényegét, hogy bizonyos dolgokat miért kell megtanulnunk. Vannak szabadkézi rajzóráink, anyagismereti labor órák(itt például anyag vizsgálatokat végeztünk, acélokat munkáltunk meg, hegesztettünk, stb...) , ábrázoló geometria, terméktervezés módszertan óránk (ahol csapatban és egyénileg is kell dolgozni projektmunkákon). Talán ezek a legizgalmasabbak, de van még matek, kémia, mechanika és informatikai rendszerek óráink is. Nem volt könnyű ez a félév, hiszen a tanulás mellett a sok beadandó munka rengeteg időt elvett, de szerencsére sikerült túlélni, és talán kicsit már várom is a következő félévet.

Bővebben...

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen