Elbeszéljük a jövő nemzedéknek: az Úr dicső tetteit és erejét, csodáit, amelyeket véghez vitt. (Zsolt 78,4)

Lámpást sem azért gyújtanak, hogy a véka alá tegyék, hanem a lámpatartóra, hogy világítson mindenkinek a házban. (Mt 5,15)

A Rákóczi Szövetség ifjúsági táborában jártunk

Július 3-án, vasárnap elindult kis csapatunk Sátoraljaújhelyre egy busszal a szentesi, tótkomlósi és békéscsabai diákokkal és tanárokkal együtt. Utunk hosszabbra sikeredett, mint gondoltuk, így a megnyitóra éppen odaértünk és csak utána foglaltuk el szobáinkat és kaptuk meg a piros karszalagot, ami jelezte, hogy melyik csapatban leszünk.

Vacsora után megismerkedhettünk a csapatunk többi tagjával és a felügyelőinkkel is. Másnap, reggeli után indultunk is kirándulni a Karos Honfoglalás Kori Látogatóközpontba, ahol lehetett íjászkodni, beöltözni jelmezbe, panoptikumot nézni vagy csak elfoglalni magunkat labdajátékokkal. Elfáradva értünk vissza a szállásra, mert mi, síkságon élők nem vagyunk teljesen hozzászokva a meredek utakhoz, amit aznap kétszer is meg kellett tennünk.

Ebéd után meg kellett terveznünk a csapatzászlónkat, indulónkat és persze a nevünket. Amikor ezekkel megvoltunk elmehettünk medencézni, sportolni vagy csak egyszerűen a szobánkba. Jó pár diákot megismertünk röplabdázás közben, például olyanokat is, akik Amerikából jöttek. Este több tehetséges táborozó adott koncertet, utánuk pedig következett a tűzzsonglőrök előadása.

Kedden, egész nap a tábor területén maradtunk. Délelőtt folytattuk a táncunk összerakását, közben pedig lehetett játszani Okosmétát. Még ebéd előtt Takaró Mihály tartott egy előadást az identitással kapcsolatban. Ebéd után pedig volt szappankészítés, pirográfia és íjászat volt. Ezek után megint csak kaptunk szabadidőt, ahol lementünk röplabdázni. Ismét új embereket ismertünk meg. Vacsora után táncház volt a soron, ami nagyon jól sikerült. Hamar elsajátítottuk a lépéseket és élveztük a táncolást.

Szerda délelőtt lehetőségünk adódott ellátogatni Füzér várához, amit egy kisebb túra előzött meg. Az ebédet követően számos előadást volt lehetőségünk meghallgatni. Köztük az egyik legérdekesebb Polus Enikőé volt, aki arról beszélt, hogy hogyan kezeljék a fiatalok az érzéseiket és miként tudják azokat megkülönböztetni. Esti programként felsétálhattunk a Magyar Kálváriához, ahol mindenki kellően elfáradt, így az alvással nem volt később gondunk.

Utolsó napon számos sportlehetőségünk volt. Kosarazhattunk, focizhattunk, sorversenyen vehettünk részt és röplabdázhattunk a szervezők ellen is (akiket csapatunknak sikerült legyőznie). Vacsora után kezdetét vette a ki mit tud, amire egész héten készültünk. Meg is lett az eredménye, hiszen csapatunk 3. helyezést ért el. Szép eredményünket megünnepelhettük együtt a Záróbulin.

Pénteken a reggelit követően kezdetét vette a búcsúzkodás. A csapatzászlónkat szétvágtuk, hogy mindenki hazavihessen belőle egy kisebb darabot emlékként. Felejthetetlen élmény volt számunkra, reméljük lesz még lehetőségünk ehhez hasonlóra.