[Uram,] te adsz életet mindnyájuknak. Téged imád a mennyei sereg. (Neh 9,6c–d)

Bizony, őtőle, őáltala és őreá nézve van minden: övé a dicsőség mindörökké. (Róm 11,36a)

Vonaljáték

A korábbi években faktúraképzéssel ismerkedtünk:- latin eredetű szó, tárgyak, műalkotások felületének a kivitelezéséből (anyag sajátosságai és megmunkálási módja, ecset, vagy ceruza kezelés ) fakadó és a látványt is nagymértékben befolyásoló sajátos mód és minőség. A kép mondanivalója - kompozíció, színhasználat, stílus hogyan segíti a kép értelmezését. Jellegzetes technika, melynél a vonalhasználatot emeljük ki ennél a feladatnál. Formákat, akár természetes, akár mesterséges eredetű, megjeleníthetünk pusztán vonalak rendszerezésével, vagy kuszaságával. A végeredmény különleges hatását a mellékelt ábrák is mutatják. 11-12. évfolyamon csendélet témaként szerepelt ez a technikai feladat.

Állatok növényi motívumokkal

A mostani rajzi feladat egyszerűbb volt annál, mint amilyennek első ránézésre tűnik. Könyvek, újságok hasábjain találkozhatunk hasonló motívumokkal, technikával. Szintén faktúraképzéssel ismerkedtünk. Már a reneszánsz művészet idejében (14-16.szd-ig) előtérbe került a természeti formák pontos megfigyelése, majd tanulmányozásuk után precíz megfestése. Több száz növényfajt sikerült beazonosítani ebben az időszakban festett képek alapján. Mi most a 10. évfolyammal természeti formaként a növények és állatok ötvözését jelenítettük meg. Egyedi elgondolások, kreatív állatábrázolások színesítik tehetséges diákjaink rajzos készségeit.

 

  • 001
  • 002
  • 003
  • 004
  • 005
  • 006
  • 007
  • 008
  • 009
  • 010
  • 011
  • 012
  • 013
  • 014
  • 015
  • 016
  • 017
  • 018
  • 019
  • 020
  • 021
  • 022
  • 023
  • 024
  • 025
  • 026
  • 027
  • 028
  • 029
  • 030
  • 031
  • 032
  • 033
  • 034

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen