Nincs senkim rajtad kívül a mennyben, a földön sem gyönyörködöm másban. (Zsolt 73,25)

Jézus ekkor megkérdezte a tizenkettőtől: Vajon ti is el akartok menni? Simon Péter így felelt: Uram, kihez mennénk? Örök élet beszéde van nálad. És mi hisszük és tudjuk, hogy te vagy az Istennek Szentje. (Jn 6,67–69)

„Műtárgyak élő modellekkel” pályázat

„Mielőtt a gyermek beszélne, már énekel. Mielőtt írna, már rajzol. Ahogy feláll, már táncol. A művészet alapvető része az emberi életnek.”

Phylicia Rashad

 

Az idei tavasz más, mint a többi. A digitális oktatás új utakat nyitott az iskolák történetének fejezetében. Körülöttünk minden megváltozott, minden átértékelődött és minden új formát öltött. Művészetkedvelő emberként evidensnek tartom az innovációt, szeretem a kihívásokat, az ismeretlen és járatlan utakat. Internet böngészés közben az ember gyakran találkozik érdekes elképzelésekkel, melyek lehetőséget kínálnak helyi közösségek, iskolák számára is látványos és maradandó emlékek készítésére.

„Az alapötlet a Getty Múzeumtól származik: az intézmény arra buzdította otthon ragadt látogatóit, hogy készítsenek magukból műtárgyat, ötletekért pedig böngésszék az intézmény gyűjteményeit.” (Fidelio)

Diákjaink számára is meghirdettük ezt a kezdeményezést fotópályázatként, abban bízva, hogy magukkal ragadja őket is a szereplési és alkotói vágy a művek tanulmányozása közben.

Hosszas válogatás, nézelődés előzi meg egy-egy fotó elkészítését. Rajztanárként elmondhatom magamról, hogy rengeteg festményt ismerek és számtalan új művel kerülök kapcsolatba nap, mint nap. Az internetnek és a digitális oktatásnak köszönhetően most még több időt szentelek az ismereteim bővítésére - tesszük ezt mindnyájan kényszeredett helyzetben.

Én, személy szerint olyan képek parafrázisait készítettem el, amelyek kifejezik a humort, a vidámságot, vagyis pozitív életszemléletet tükröznek. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen gyerekeim is, hozzám hasonlóan, rajonganak a művészetekért és örömmel állnak modellt a festmények szereplői helyett mindenféle maskarába öltözve. Alapvetően a festmények parafrázisain különös gondot kell fordítani a jelmezek, kellékek, a háttér, a fényviszonyok továbbá a pózok és arckifejezések pontosságára is. Természetesen nem jelent problémát egy-egy alkotás újraértelmezése sem, hiszen nincsenek megkötések, előírások. Ennek a szabadságnak köszönhetően a diákok széles spektrumát mutatták be az egyéni elgondolásoknak, ötleteknek.

Egyik-másik tanuló örömmel írta le, milyen jól szórakoztak a fotó készítése közben, vagy annyira belemerültek a képek válogatásába, azt sem tudták, melyiket készítsék el. Valóban ezeknek a képeknek az elkészítése idő és munkaigényes, továbbá nem árt, ha több személyt is bevonunk az alkotói folyamatba.

 Természetesen ezek a művek a világhálón is nagy népszerűségnek örvendenek, hiszen életszerűek, nem nélkülözik a humort és egy kis bepillantást engednek abba a szférába, ami modern művészekké avanzsálja magát a készítői közeget. Eközben elmélyültebben és feltűnés nélkül propagáljuk a művészetek minél szélesebb körben történő elterjedését.

Murányi Viktória, szaktanár

 

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen